Hoppa till huvudinnehåll

PRIMARK
FALLSTUDIE

Efter en framgångsrik lansering av över 390 butiker i Storbritannien, Irland och Europa tog Primark steget in på den amerikanska marknaden. För den första amerikanska butiken i Boston designade och specialbyggde Mood Media LED-skärmar som var i linje med Primarks varumärkesstrategi. Dessa iögonfallande visuella element är utformade för att locka kunder in i butiken genom att lyfta fram de senaste modetrenderna, kampanjinnehåll och mycket mer.

OM PRIMARK

Den dynamiska och snabbfotade modehandlaren sökte innovativa visuella lösningar för att visa upp enskilda föremål från sina omfattande och snabbt föränderliga kollektioner. Utmaningen var att hitta en teknisk lösning som sömlöst kunde integreras med den stora skalan i deras butiker, samtidigt som man bevarade det unika arvet och karaktären på varje plats.

DEN TILLVÄGAGÅNGSSÄTT

I nära samarbete med Primark och deras kreativa byråer skapade Mood en rad slående visuella installationer som var skräddarsydda för att förbättra upplevelsen i butiken. I butikerna på Oxford Street West och Oxford Street East implementerade Mood LED-skärmar med böjda remsor som drog in kunderna med sina dynamiska displayer. I Primark Gran Via i Madrid skapade Moods Sight-proffs dessutom en anmärkningsvärd visuell upplevelse på fem våningar med bländande transparenta LED-skärmar och omslutande ljudsystem för att skapa en uppslukande och respektingivande atmosfär.

KOM I KONTAKT MED OSS

Förhöj din butiksupplevelse med hjälp av Mood's Solutions.

    sv_SESwedish